کنترل کیفیت تولید گچ سمنان خجسته

کنترل کیفیت در کارخانجات تولیدکننده انواع گچ های ساختمانی

کیفیت میزانی است که یک محصول انتظارات مصرف کننده خود را برآورده میسازد و کنترل به معنی اعمال ضوابط و راهنمایی ها در مورد کسی یا چیزی جهت اطمینان از کسب نتایج مورد نظر میباشد.  کیفیت تولید گچ کیفیت تولید گچ

واژه کنترل کیفیت علاوه بر عملیات بازرسی به سایر عملیات از قبیل برنامه ریزی کیفیت ، کنترل کیفیت در حین تولید ، کنترل مواد ورودی ، تجزیه و تحلیل و اقدام چارهجویانه در رابطه با نقص های تولید و تهیه گزارشات مربوط به مسائل کیفی گفته میشود.

کنترل کیفیت نباید به کاربرد محدود واژه ای آن منحصر گردد بلکه باید تمامی فعالیت های لازم جهت به دست آوردن سطح مطلوبی از درستی و بی عیبی محصول را شامل شود. کنترل کیفیت سیستمی است جهت دسترسی به سطح مطلوبی از کیفیت محصول یا یک فرایند تولید و نگهداری آن با برنامه ریزی دقیق ، استفاده از ماشین آلات مناسب ، بازرسی مستمر و عمل اصلاح کننده هرگاه که لازم باشد.

مدیر کیفیت هر واحد تولیدی کارمند آن واحد و نماینده معتمد است که ابتدا توسط اداره استاندارد تایید صلاحیت شده و پس از آن باید به خوبی بر کیفیت سیستم و محصول تولیدی نظارت داشته و با اقدامات پیشگیرانه ، اصلاحی و بهبود ، کیفیت را ارتقا دهد.

وظایف یک مدیر کیفیت:

نظارت و کنترل مواد اولیه وارد شده به واحد تولیدی

نظارت و کنترل محصول حین ساخت و محصول ساخته شده طبق استاندارد

نظارت و کنترل بهداشت واحد تولیدی

آزمایش نمونه های خط تولید

ارائه نتایج آزمایش به اداره استاندارد

گزارش اشکالات کیفیت مواد اولیه

کیفیت تولید گچ کیفیت تولید گچ کیفیت تولید گچ کیفیت تولید گچ کیفیت تولید گچ کیفیت تولید گچ کیفیت تولید گچ کیفیت تولید گچ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما اسکرول به بالا